Owoce morza, trufle, szampan, wino i herbata a także potrawy kuchni japońskiej i śródziemnomorskiej znalazły się na szczycie „Piramidy Dobrego Smaku Polaków” - wynika z raportu przeprowadzonego na zlecenie marki Lipton.
Dokładnie 44,6 proc. respondentów wskazało owoce morza jako produkt kojarzący się z dobrym smakiem. Pozostałe najczęściej wybierane produkty to trufle (41 proc.) oraz wysokiej jakości wino, herbata i szampan (36,3 proc.).
Kolejne miejsca w piramidzie przypadły sushi (28,4 proc.) oraz śródziemnomorskim specjałom - oliwkom, oliwie i suszonym pomidorom (25,7 proc.).
Niezależnie od płci, smakowe gusta Polaków kształtują się podobnie. Kilkuprocentowa różnica występuje jedynie w przypadku ekskluzywnych napojów (wino, herbata, szampan). Tę odpowiedź wskazało 39,6 proc. mężczyzn oraz 33,3 proc. kobiet.
Raport „Lipton. Piramida Dobrego Smaku Polaków” wykonany na zlecenie marki Lipton, pokazuje, w jaki sposób Polacy definiują ekskluzywny smak w odniesieniu do produktów, osób oraz zawodów.
„Prawdopodobnie nie wszyscy respondenci mieli do tej pory możliwość spróbowania wskazanych przez siebie potraw. Możemy przypuszczać, że wybierając odpowiedź kierowali się powszechną, dobrą opinią o danym produkcie. Dla nas, jako producenta wysokogatunkowych herbat, jest to ważne potwierdzenie, jak bardzo przekonanie o dobrej jakości produktu wpływa na decyzje potencjalnych konsumentów.” - komentuje Maja Medowska, koordynator projektu marki Lipton.
Badanie przeprowadził PBS DGA w dniach 06-09.08.2010 na reprezentatywnej, losowej próbie n=1067 Polaków w wieku 15 lat i więcej. Dane nie sumują się do 100, gdyż ankietowani mogli wskazać więcej niż jedną odpowiedź.